onsdag 29 februari 2012

Skottdagen

Denna dag måste jag ju skriva nåt på... bara!
Den inräffar ju bara vart fjärde år!
En myt omspunnen dag!

Tänk om vår nyfödda lilla prinssesa hade vänta några dagar till och blivit född just idag. Hon var ju enligt alla konstens regler beräknad till just idag. Vilket huvudbry, hela nationen skulle fått!

Men jag vill, när jag har chansen, gratulera Kronprinssesan Viktoria och Prins Daniel till deras egna lilla guldklimp, Prinsessan Estelle.

Jag hade små funderingar på att fria idag. Alla kvinnors rättighet just denna dag. Även om vi numer lever i ett sådant fritt samhälle att det säkert är okej för en tjej att göra det även andra dagar än denna också!
Kruckset var bara att det har vi redan avklarat, friandet alltså. För flera år sedan. Men sen har vi bara liksom inte kommit till skott, med det där så kallade giftemålet.
Jag har alltid skyllt på att vi inte kan enas om års tid. Han vill gärna att det ska ske på våren - sommaren. Och jag har alltid velat haft ett höst bröllop, med alla vackra färger och den klara, friska luften.
Vi var i och för sig nära att lyckas få till det i fjol, i augusti. Då vi tänkte ha en grillbaluns för hela släkten och samtidigt fira av våra bådas 40 års passeringar. Det var liksom mitt i mellan våra födelsedagar.
Men det blev inte så...

Jag kanske i alla fall skulle be hjärtat mitt att skriva på hinderprövningen idag. Den ligger här färdig ifylld, bara underskrifterna saknas. Och sedan se till att få den inskickad. Sen har vi 4 månader på oss att få till det.
Mars, April, Maj, Juni.... hm.....

Ha en riktigt skön skottdag!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar