onsdag 11 april 2012

Stickelistickeri


Det fanns i stickkorgen ett försök till att sticka muddar med magic loop....

Dock har jag inte lyckats få till det, med just magic loop tekniken, utan jag gav upp helt enkelt och stickade klart dessa på vanligt vis, med strumpstickor. Problemet har alltid varit att jag emellanåt får en "kant", där sticka möter sticka. Den här gången löste jag det genom att vid varje gång stickorna mötes så stickade jag över några maskor. Det är svårt att förklara. Men kort sagt så kan man säja att jag hade alla maskorna "rörliga" på stickorna, de förflyttades alltid runt, åt höger, på varje varv. Är det någon som undrar över detta så kommentera gärna så ska jag försöka förlara bättre. det vart riktigt bra i alla fall... ingen kant!

Jag har även en Hitchhiker pågång, dock har den hamnat lite i viloläge just föt stunden då mammas ugglor på "g". Men de är snart klara så...

Och en somrig winspan är också pågång och den kommer nog att bli klar före Hitchhiker´n, skulle jag tro!

Jag är ju lite galen... hi, hi. Wingspanen stickar jag i tunt virkgarn och det blir så härligt så! Bild kommer såsmåningom.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar