fredag 29 juni 2012

På stickorna....

Min mysterie sjal, TTL, växer sakta men säkert..
Snart är jag klar med ledtråd 3.

Samtidigt växer det fram en krokskruvssjal på ett par andra stickor.

Den blir helt underbar! Väldigt mycket mig, känns det som.

Och som om det inte vore nog så finns det en liten söt kofta (min första kofta) på ett par stickor också!
Detta är förlagan.
Min blir inte fullt så mycket mönstrad och i ett garn som inte finns att köpa längre. Så är det någon av er som läser detta, som har ett garn vid namn TricoLin liggandes hemma i gömmorna, i en blågrå färg, hör av er! Snälla!

Självfallet finns ju en del andra projekt också kvar på stickorna. Det där att avsluta ett och DÅ påbörja ett nytt är ju helt omöjligt för mig!

Min axelvärmare är en, den är min stickning i min väska - alltid med.. överallt. Så några varv då och då blir det ju alltid.
Min Hitchhiker finns också i korgen, liksom Wingspannen, fast den är klar men ska anneli personifieras, på nåt vis.
Och tittar jag riktigt djupt så hittar jag säker fler, som jag nu förtränger... 



  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar