onsdag 6 juni 2012

På stickorna... Gratitude

Min Gratitude är klar!!! Den vart jättefn!
Och jag lyckades få till virkad avmaskning, det var inte svårt att lära sig och inte heller att göra. Men jag tycker inte att det vart så mycket mer elastiskt än om jag avmaskat vanligt.

En avmaskning jag gillar är ju icorden.

Dock är jag, trots att den är jättefin, osäker på om det verkligen är en sjal jag gillar... Om det verkligen är en "anneli" sjal.
Kanske ska jag sticka den i Norrgårdens 2 trådiga mohair, som jag har någonstans i gömmorna - både rosa och turkos, så kanske det känns bättre...

Därför är den inte ännu blockad. Och därför kommer bild senare.

Och tyvärr måste jag nog lämna in min dator till min personliga datatekniker (sambon), vilket gör att jag blir utan dator ett tag. Hur ska det gå?? Jag är ju liksom ganska så beroende....
Varför undrar ni sälkert, eller hur?
Jo, det hände ett missöde för någon kväll sedan! Jag brukar ruggiga kvällar dricka varm välling och det har ju varit riktigt ruggigt nu en tid. Så jag skulle göra så, fick dock påväg till soffan med vällingen, se att datorn stod öppen. Ställde den varma vällingen brevid datorn för att kunna stänga ner den.
När jag är vid datorn brukar min gulliga, söta kissefröken komma, det är varmt och mysigt att vara hos matte när hon sitter vid datorn!
Så även denna gång!! Rakt upp på vällingmuggen hoppade hon! Och blev super förskräckt över att det stod något där! Muggen välte inte men en hel del välling hamnade ändå på datorn, tangentbordet... Och trots att vi, både jag och sambon, genast torkade och gjorde rent överallt, både runt, under och över tangenterna så funkar inte alla som de ska. Jag har tex ingen uppåt pil och i måste jag trycka på 2 gånger innan det kommer något.
Jag kan ju skriva, i alla fall.
Och som han datateknikern konstaterade, det var ju bra att det var välling. Var det? sa jag och tänkte genast på att det måste ju vara det kladdigaste man kan hälla på en dator. Men hör och häpna, det var bättre med en tjock vätska än en tunn, enligt honom. Den tunna hade gjort mer skada och förmodligen tagit sig längre in i datorn...
Och som skrivet, jag kan ju fortfarande skriva, läsa och surfa... och med min sambos magiska datatekniska fingrar så kommer nog den bli som vanligt igen! Även om jag får vara utan dator ett tag, men det borde jag ju stå ut med..... eller?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar