torsdag 30 januari 2014

Nu är jag här igen...

... fast det var egentligen inte alls det här jag skulle göra nu!! ;)

Igår hade jag besök av min underbara vän, Lena. 
Stort Hjärta till dig, Lena!

Och nu ska Lena sticka ugglor till sin dotter. Lycka till och jag finns som support för dig om du vill och behöver.

Det har ju stickats lite här medans det har varit tyst här på bloggen och det tänkte jag visa nu...

I december fanns det en mysterie stickning som hette Boo HumBug, ifrån Boo Knits. BooKnits är helt klart en ny favorit designer! Jag kommer att sticka mer ifrån henne helt klart!
Det var en sjal, men inte en "vanlig" trekant utan en mycket annorlunda, lite som en halsduk.
Helt underbar stickning!!!

Det har ju varit en tuff höst för mig och när jag inte ens har ork eller lust att sticka....
Då är det riktigt illa!
Så var det en sväng i höstas och delvis till och från nu också även om jag faktiskt nu är kreativ på ett eller annat vis, i alla fall.
Men efter den svackan och när det var en period som jag inte orkade mycket på, stickades det.....
Leaf av Tetiana Otruta.
Helt plötsligt vart en av sommarens mysterie sjalar, som hade blivit liggande, stickad!
Och det på drygt en vecka dessutom.  

Jag älskar båda dessa sjalar!


1 kommentar:

  1. Tack för hjärtat, vill ge dig ett likadant! Jo nu blir det ugglor men jag är verkligen betagen i din Boo HumBug-sjal också. Du har fått till så vackra färger. Mycket DU i den! Kramiz

    SvaraRadera