onsdag 30 maj 2012

2012 Mystery Shawl

Nu vet jag inte vad jag har gett mig in på.....

Jag ska vara med i Kirsten Kapur´s

2012 Mystery Shawl

~~~

Har fått grunderna, vad det rekommenderas för garn. Ett silke och kashmir garn, detta blir en fin sjal!!!

Funderar på Chili Gredelin´s



Madame Fantasy

Madame Wonka











eller






Båda skulle ju bli jättefina i en sjal, eller hur?

Nu var det ju bara det där med att jag (egentligen) har totalt inköps förbud vad det gäller fler garner. men man kanske kan göra ett undantag för just en sådan här sak? ;-).

Det blir bara att ge sig katten på att klara det där med engelska mönster! Men som sambon sa, hur svårt kan det va? Och, okej då. Jag hjälper dig även om jag inte har den ringaste om varken svenska eller engelska sticktermer!
Han är gullig, han!

Första ledtråden kommer den 1 juni.

Vill ni vara med?
och gå med i fans-of-through-the-loops på Ravelry.
Man behöver inte vara medlem på Ravelry för att vara med i mystery sjal stickningen. Men för att vara med i gruppen kring detta så måste man vara medlem.

Ett medlemskap på Ravelry kostar inget men ger så mycket mer tillbaks!

Anneli alias Pellie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar