torsdag 13 februari 2014

Åter igen...

Detta är ju inte alls vad jag skulle göra! Men nu är jag här igen... Förstår inte!? Så fort jag borde göra något annat. Något som kräver lite tankeverksamhet i kreativitets knölarna, så hamnar jag här istället! Sjutton också!

Men, men...

Kan ju ändå tala om att Muchis.se har utförsäljning. 50% på allt!!


muchis.se

Dock inte på Big Mama yarn. Men ändå!!!

Så det kunde jag ju inte låta bli!!
Jag har ju länge sneglat på deras japanska garner. Och 100 gram rosamelerat Gurame Lily har jag ju här hemma sedan tidigare. Det har jag ju länge velat göra nåt av. Men sen har ju frågan varit vad det räcker till.
Men nu ska det väl räcka i alla fall till nåt. För snart får jag 2 stycken 50 grams nystan av det ytterligare och 4 nystan á 50 gr av samman garn fast gråmelerat. Gurame gråmelerad
Visst är det snyggt? Det är ett underbart garn. 100% japansk ull.
Och så vart det även ett antal nystan Japansk ull/washi. Washi står för Wa = Japanskt Shi = papper.

Japansk ull/washi, natur
Ett tunt spännande garn av alltså ull och papper. Men det ska inte alls var papprigt utan mjukt och följsamt. Som sagt mycket spännande!!!

Jag köpte både det naturfärgade och det deminblå.

Inte alls vad jag skulle eller vad min budget tillät. Men vem kan motstå ett sånt erbjudande?! Och sen kanske inte dessa garner går att få tag i och det skulle ju vara fruktansvärt, eller hur?

Och imorgon bär det av till Syfestivalen i Stockholm. Huwa!!!
Men den har jag bugeterat in i bugeten. ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar