tisdag 4 februari 2014

Stickat och snurrigt...

Det blir en svart sjal utav ett garn som jag fått i en bytessnurra jag är med i.
Sjalen heter black death. Garnet och mönstret kom tillsammans med en bok. Jag har några gånger varit med i en snurra som heter Bok och Garn snurra i gruppen Svenska byten på Ravelry.
Man anmäler sig och så kommer snurran till en och då finns där i 4 pocketböcker helst i olika genre och garn och mönster som kan passa på något vis till berättelserna i böckerna.

Denna gång behöll jag denna bok, Karin Fossum ~ Svarta sekunder, fyra nystan Drops Merino extra fine och mönstret till sjalen Black Death som hängde ihop med boken.
Man väljer alltså en eller flera böcker och deras respektive garn och mönster. Sedan lägger man i motsvarande som man tagit ur, alltså bok + garn + mönster och skickar snurran vidare till nästa deltagare i snurran.

Jag skickade en bok av Kerstin Ekman, Grand final i Skojarbranchen, två härvor bomullsgarn ifrån Regnbågsgarn i galna färger och ett mönster på en galet vacker virkad sjal vid namn snäckskalssjal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar